TZ: Začíná největší akce pro pedagogy lesních mateřských škol
Zpět na výpis
Zveřejněno: 25. 7. 2016
889ad19273a8bfef106a799a70bf4ac1_20150730-img-9168-2-jpg.jpg

 

 

Praha - V Toulcově dvoře 26. 7. 2016 začíná Letní škola pro pedagogy lesních mateřských škol. Akce potrvá do 29. 7. 2016. Neopakovatelná atmosféra sdílení, podpory a soudržnosti, ale také nové impulsy v pedagogické oblasti pro průvodce dětí z českých a slovenských lesních mateřských škol, to je největší vzdělávací událost každého roku  - Letní škola pro pedagogy LMŠ. Ústředním tématem letošního, již sedmého ročníku, bude otázka, jak spojit profesionalitu a autenticitu v práci pedagoga.

 

Tento rok byla Letní škola vyprodaná v rekordním čase, kapacitu jedné z největších akcí pro pedaogy v tuzemsku už nelze navýšit. Letní školy se zúčastní více jak 100 pedagogů z České a Slovenské republiky. „Velmi nás těší velký zájem průvodců, ale Letní škola bohužel není nafukovací, pro ty, kterým se nepodařilo včas přihlásit, nabízíme otevřené LesníClass. Velký zájem dokazuje, že se lesní mateřské školy neustále profesionalizují, což je skvělé,“ říká hlavní organizátorka akce Johana Passerin.

 

3x LesníClass

GODI KELLER: Škol(k)a srdcem, úterý 26. 7. 18:00 – 19:30

Téma autenticity otevře zkušený průvodce Godi Keller, který pracuje přes 30 let v Norsku. Godi Keller často upozorňuje na to, jak je důležité chránit a podporovat zvědavost dětí a na důležitost celostního vzdělávání, v němž ruce a srdce jsou stejně důležité jako hlava.

 

SIEGRIED OETER: Management kvality lesní MŠ, čtvrtek 28.7. 9:30 – 12:00

Děti v lesní mateřské škole se mohou naučit dobře rizika rozeznávat - díky vztahu s průvodcem. Obvykle menší počet dětí a vždy minimálně dva průvodci zajišťují vědomé pojetí rizika. Individuální odpovědnost dospělého je zde zřetelnější, dohled a péče je tedy někdy v lesní mateřské škole splnitelná snáze než v běžné mateřské škole.

 

OLDŘICH HOZMAN: Organická architektura a stavby v přírodě, pátek 29. 7. 9:30 - 12:00

Jaký význam má pro dítě přírodní, člověkem neutvářené prostředí, a jak ve výchově působí naopak kulturně utvářené prostředí? Jaký vliv má prostředí na rozvoj představování, cítění a chtění?

 

Partner: Lesy ČR, s.p., podporují Asociaci lesních mateřských škol.

 

889ad19273a8bfef106a799a70bf4ac1_20150730-img-9168-2-jpg.jpg Zpět na výpis